צו הגנה לפי חוק למניעת אלימות במשפחה

צו הגנה-
צו הגנה הנו סעד אשר נועד להגן על בן משפחה מבן משפחה אחר, בשל אירוע של אלימות פיזית או מילולית, איומים, התעללות פיזית, נפשית או התנהגות שאינה מאפשרת ניהול חיים תקינים לדוגמא אישה מוכה הסובלת מהתעללות נפשית או מהפרעה אחרת בחייה הנורמטיביים, יכולה לפנות לעו"ד אורית חיון המתמחה בהגנה על נשים /גברים הסובלים מאלימות במשפחה. חוק למניעת אלימות במשפחה, התשנ"א – 1991 מקנה סמכות לבית המשפט, במקרים מסוימים להוציא כנגד אדם צו הגנה, במסגרתו ניתן להטיל עליו תנאים ומגבלות כגון הרחקה ממקום או מאדם מאיים. בית המשפט יכול לחייב את הצד שנגדו הוצא צו הגנה, להימצא במקום מסוים או להימנע מלהיכנס למקום מסוים, להימנע מיצירת קשר עם מבקש הצו, להימנע מלהחזיק נשק וכן רשאי להורות כי יפקיד ערבות כספית לכך שיקיים את המגבלות שניתנו במסגרת הצו ועוד תנאים מגבילים אשר לכאורה פוגעים בזכויותיו של האדם שכנגדו הוצא הצו. תוקף צו ההגנה הנו לשלושה חודשים שבסוף התקופה ניתן להאריך את תוקפם של התנאים הללו, באמצעות בקשה נוספת לבית המשפט ועד לתקופה מרבית של שנה. עיתוי הוצאת הצו חייב להיות בסמוך לאירוע המצדיק את הטלת הצו. במידה וחלף זמן רב מיום האירוע, גוברים הסיכויים כי בית המשפט ידחה את הבקשה להטלת צו הגנה.
נראה אם כן כי צו הגנה הנו אמצעי משפטי חזק וחמור, מאחר ולצורך הגנה על בן זוג, נלקחות מהצד הפוגע זכויות יסוד כגון זכות הקניין, חופש התנועה וכד'. אף אם מדובר בבן זוג אשר מקנא באופן חולני וללא שנקט באלימות פיזית ואינו מאפשר ניהול אורח חיים סביר, ניתן להפעיל כנגדו את צו ההגנה.
החוק מאפשר לבית המשפט להוציא צו הגנה, בין היתר, אם הוכח ע"י מבקש צו ההגנה אחד מן המקרים כדלקמן:
– נקיטת אלימות פיזית ע"י אדם כלפי בני משפחתו או כלפי רכושם.
– נקיטת אלימות מילולית או איומים ע"י אדם כלפי בני משפחתו.
– ביצוע עבירות מין באחד מבני משפחתו
– כליאת שווא של אחד מבני משפחתו
– התעללות נפשית או פיזית ע"י אדם בבן משפחתו.
– התנהגותו של אדם הנותנת בסיס להנחה כי הוא מהווה סכנה פיזית ממשית לשלום מי ממבני משפחתו.
– התנהגותו של אדם אשר אינה מאפשרת לבן משפחה לנהל חיים סבירים ותקינים.
צו הגנה על אף שמהווה "סנקציה" חריפה ופוגענית, יכול ויינתן במעמד צד אחד בלבד. במצב זה יתקיים דיון במעמד שני הצדדים תוך שבעה ימים מיום מתן הצו.
כאשר מדובר בקטינים הזקוקים להגנה, רק בית המשפט לענייני משפחה הנו בעל סמכות לדון בבקשות ליתן צווי הגנה בעניינם.

אם הנך זקוק לסיוע או לייצוג בתחום זה, למשרדה של עורכת הדין אורית חיון הידע, הניסיון המקצועיות והמומחיות לייצג ולטפל בעניינך. משרד עורכי דין אורית חיון הננו משרד הקיים מזה למעלה מ-14 שנה ומתמחה במשפט פלילי, ייצוג קורבנות עבירה, משפט צבאי, וזכויות האזרח. לעורכת הדין אורית חיון תקדימים משפטיים רבים בבתי המשפט השונים בארץ ובבית המשפט העליון.
עורכת הדין אורית חיון טיפלה ומטפלת בתיקים מורכבים וגדולים בעלי סוגיות משפטיות סבוכות ונוהגת להתייחס בכובד ראש ובמקצועיות לכל תיק ותיק. עורכת הדין אורית חיון בעלת תואר שני במשפטים, בעלת מומחיות במשפט פלילי, עבדה בפרקליטות ובתפקידים ציבוריים נוספים.

עורך דין פלילי אורית חיון וצוות משרדה, בעלי ידע משפטי רב ויכולים לפתור, לסייע ולייצג בתחום הפלילי, תוך מקצועיות רגישות ויעילות על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור לקוחות המשרד.

* הערה- בכל מקום באתר זה בכלל ובדף זה בפרט שנכתב בלשון נקבה או זכר הכוונה הנה לשני המינים.

 

 

לחץ כאן ליצירת קשר עם אורית חיון – צו הגנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן