כיצד לבחור עו"ד פלילי 

הרבה מאד אנשים נורמטיביים, אנשי עסקים, אנשי היטק, בעלי מקצועות חופשיים, עובדי מדינה אשר מעולם לא נתקלו במערכת אכיפת החוק מתלבטים בשאלה האם הנם זקוקים לייצוג ע"י עו"ד פלילי אם לאו. יש דעות הגורסות כי אם מדובר בתיק פעוט (החזקת סם לשימוש עצמי, תקיפה סתם וכדומה) עדיף לא להיות מיוצג בכדי לא להיראות "עבריין מקצועי" – שגיאה וטעות גדולה עם הסוברים כך.
לפי מחקרים רבים שנערכו ועפ"י הסטטיסטיקה שנערכה ע"י לשכת עורכי הדין והסנגוריה הציבורית, שיעור הרשעות כאשר הנאשם אינו מיוצג ע"י עורך דין פלילי עומד על 99.84 אחוזים מסך כל התיקים הפליליים שנפתחים מידי שנה. בעוד שמסך כל התיקים הפליליים בכלל נמצא כי שיעור ההרשעות עומד על 93 אחוזים. לפי נתונים אלה, אין ספק שיש הבדל ניכר בתוצאת המשפט בין נאשמים אשר היו מיוצגים ע"י עו"ד פלילי לבין נאשמים שאינם מיוצגים. הבדל זה בא לידי ביטוי הן בעניין שיעורי הזיכויים והן בהבדל ברמת הענישה, שכן בעוד הנאשם היה מיוצג וטען לעונש באמצעות עו"ד פלילי ועונש יהא קל יותר מאשר נאשם שאינו מיוצג.
כאשר נאשם מיוצג ע"י עורך דין פלילי אשר בקיא בחוקים ובחומר הראיות בתיק והנו פונה לתובע באפשרות לשכנע את התביעה או הפרקליטות כי חומר הראיות בתיק אינו מספיק ו/או להסביר להם את נסיבותיו האישיות של הנאשם, בכך יכול עורך הדין הפלילי להוביל לסגירת התיק בטרם הגשת כתב אישום ו/או להביא לצמצום העובדות והאישומים כנגד הנאשם ובכך לגרום לענישה מקלה יותר. אין ספק כי המצב האידיאלי הוא שכל נאשם יהא מיוצג ע"י עורך דין פלילי בקי ובעל ניסיון במשפט הפלילי, אולם אנו רחוקים מכך וחדשות לבקרים אנו רואים כי נאשמים עומדים בבית המשפט ללא ייצוג ע"י עורך דין פלילי, מבלי שמבינים את מהות ההליך או האישום נגדם ומבלי שיודעים כיצד להתגונן ומה עליהם לעשות.
חשוב כי הנאשם יבין וידע את ההליך הפלילי מהן זכויותיו לפי החוק ומה הם סדרי הדיונים שעומדים בפניו ומהם הסיכונים אליהם הינו חשוף. ברגע שעורכת הדין הפלילית מיומנת ובעלת ניסיון תסביר לנאשם את העניינים האמורים הדבר יוכל לסייע לנאשם לתחושת וודאות והבנת המצב לאשורו. בשלבי החקירה והמעצר שהנם שלבים מוקדמים להליך הפלילי אך שלב קריטי ובעל השפעה על המשך ההליך הפלילי, הייצוג ע"י עו"ד פלילי חיוני ביותר ועלול להכריע את גורלו של העצור או הנאשם בהמשך ההליך.
עורך דין פלילי הנו האדם היחיד לו מותר לבקר את החשוד העצור בכל מקום ובכל שעה אם מדובר בביקור ראשון וללא כל דיחוי יש לאפשר מפגש שכזה. עורך דין פלילי יכול להרגיע את העצור הנמצא בדרך כלל במצב רגשי קשה אשר מנוצל ע"י הרשות החוקרת. עו"ד פלילי יסביר לחשוד או העצור את זכויותיו, יישמע את השתלשלות העניינים מפיו, יסייע לו בהחלטה האם למסור גרסה או לשמור על זכות השתיקה, יידע אותו בדבר זכויותיו, בדבר הסכנות הצפויות לו במעצר, תרגילי החקירה מהם עליו להיזהר כגון חוקר הטוב והחוקר הרע, הקלטות מדובבים בתא המעצר וכדומה. ביקור עורך דין פלילי באופן מיידי ולפני חקירת החשוד העצור עשוי להביא לשחרורו המיידי לעומת הסכנה שבמעצר לאדם שאינו מיוצג ולא מודע לזכויותיו. החשוד או העצור מרגיש בלחץ החוקרים היודעים לנצל זאת לצורך סחיטת הודאה, לעיתים תוך שימוש באמצעים פסולים ולפיכך על משפחת החשוד או חבריו, לדאוג ליידע ולזמן עורך דין פלילי בהקדם האפשרי. חשיבות ייצוג ע"י עו"ד פלילי בהמשך ההליכים הנה ברורה. עורך דין פלילי הבקיא בסוגיות משפטיות, בחוקים, בתקדימים ובעל ניסיון ויידע, יכול להציל חייו של נאשם או להכריע באם יורשע הנאשם אם לאו. אם ישוחרר העצור אם לאו, אם יגיע לעסקת טיעון טובה אם לאו, הכול בנסיבות העניין.
עולה השאלה המכרעת בה מתלבט כל נחקר/חשוד/נאשם והיא באיזה עו"ד פלילי עליו לבחור? התשובה תלויה במספר גורמים לדוגמא האם יש לעורך הדין הפלילי החלטות ותקדימים במקרים דומים בהם ייצג בעבר, כמה שנות ניסיון יש לעורך הדין הפלילי וכמובן חשובה הכימיה והאמון שנוצרים בין עורך הדין ללקוח. מכאן על מנת להחליט באיזה עורך דין פלילי לבחור יש לבקש מעורך הדין החלטות בתיקים אחרים בהם ייצג, תעודות של עורך הדין המלמדות על ניסיונו בתחום וכן לבקש לתאם פגישה במהלכה יכול הלקוח להתרשם מעורך הדין הפלילי ולרכוש את אמונו. במקרה של חשוד /עצור, על בני המשפחה או חברים לעשות את הבחירה עבור העצור לפחות בשלב הראשוני.
ייצוג לקוחות בתיקים פליליים בתחנות המשטרה ו/או מול הפרקליטות או יחידת התביעות ובבית המשפט, נעשה באופן הטוב ביותר והמקצועי ביותר ע"י משרדה של עורכת הדין הפלילית, אורית חיון. משרדה של עורכת הדין אורית חיון מתמחה בייצוגם של עובדי מדינה ע"י חברת הביטוח "ענבל" (רופאים, מורים, שוטרים ובעלי תפקידים בכירים ברשויות השונות של מדינת ישראל). משרדה של עורכת הדין אורית חיון, מתמחה גם בייצוגם של עבריינים כבדים, בתיקים סבוכים תוך הצגת עמדה קשוחה ומלחמה עיקשת על חירותם וזיכויים של הנאשמים. משרדה של עורכת הדין אורית חיון, מעניק לכל לקוח את הייעוץ והשירות המתאים לו והטוב עבורו על מנת למנוע "הכתמת" הלקוח בעבירה פלילית אם יש אפשרות כזו, וכן על מנת להגיע להסדר טיעון טוב במידה ולא ניתן לזכות את הלקוח ועל מנת לדאוג לסיום טוב ויעיל של ההליכים המשפטיים.
ישנם תיקים סבוכים בהם נדרש ליווי פסיכיאטר, חוקרים פרטיים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, אנשי מעבדה, אנשי מז"פ, פתולוגים משפטיים, רואי חשבון, אנשי מחשבים, מהנדסים ועוד. למשרדה של עורכת הדין אורית חיון יש את הקשרים הנדרשים עם אנשי מקצוע מהטובים בתחום על מנת להשיג את הפתרון הכולל והטוב ביותר להצלחה ולהבאת התוצאה הטובה ביותר לסיים את התיק הפלילי.
הישגיה של עורכת הדין הפלילית, אורית חיון, ביניהם זיכויים לא מעטים, ענישה מקלה ביותר שהושגה הן במסגרת הסדר טיעון או הכנה מקצועית ונכונה לתיק הכוללת בין היתר טיעונים משכנעים לעונש לצד בניית תכנית שיקומית עתידית ע"י אנשי מקצוע אשר יש בה כדי להביא להפחתה בעונש בצורה ניכרת.
המשפט הפלילי מטבע הדברים "חי ומתפתח". בית המשפט העליון ובעקבותיו גם המחוקק מחדש את ההלכות והחוקים העשויים לשנות את זכויות האזרח בסוגייה זו או אחרת ולשנות את המטרייה המשפטית. במשרדה של עו"ד אורית חיון, קיים צוות אשר ממונה על עדכון ההלכות החדשות בתחום הפלילי ועל החקיקה הפלילית החדשה ברגע שאלה מתפרסמים.

אם הנך זקוק לסיוע או לייצוג בתחום זה, למשרדה של עורכת הדין אורית חיון הידע, הניסיון המקצועיות והמומחיות לייצג ולטפל בעניינך. משרד עורכי דין אורית חיון הננו משרד הקיים מזה למעלה מ-14 שנה ומתמחה במשפט פלילי, ייצוג קורבנות עבירה, משפט צבאי, וזכויות האזרח. לעורכת הדין אורית חיון תקדימים משפטיים רבים בבתי המשפט השונים בארץ ובבית המשפט העליון.
עורכת הדין אורית חיון טיפלה ומטפלת בתיקים מורכבים וגדולים בעלי סוגיות משפטיות סבוכות ונוהגת להתייחס בכובד ראש ובמקצועיות לכל תיק ותיק. עורכת הדין אורית חיון בעלת תואר שני במשפטים, בעלת מומחיות במשפט פלילי, עבדה בפרקליטות ובתפקידים ציבוריים נוספים.

עורכת הדין אורית חיון וצוות משרדה, בעלי ידע משפטי רב ויכולים לפתור, לסייע ולייצג בתחום הפלילי, תוך מקצועיות רגישות ויעילות על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור לקוחות המשרד. 


* הערה- בכל מקום באתר זה בכלל ובדף זה בפרט שנכתב בלשון נקבה או זכר הכוונה הנה לשני המינים.

אורית חיון – עו"ד פלילי

דילוג לתוכן