כל אדם צריך לשמור על שמו הטוב כמו על נכס יקר, ולכן חשד פלילי נגד האדם הוא כתם שחור בחייו. קיימים כמה מסלולים אופציונאליים לעשות מחיקת רישום פלילי.

ככלל קיימים שני מסלולים להמשך הטיפול בחשד הפלילי. הראשון מתבטא בכך שתיק התביעות מועבר למחלקת התביעות במשטרה ומטופל שם. במסלול השני גוף החקירה מעביר את התיק לפרקליטות והמשך הטיפול מתבצע שם.

אזיקים

ייעוץ משפטי מקצועי על ידי עורך דין בעל נסיון

היכולת לייעץ, לייצג ויכולת קבלת החלטה על דרכי פעולה ניתנים על ידי עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בתחום שידע להבחין ולהביא את הלקוח לתוצאה הרצויה.
בשני המקרים, הגופים הנ"ל מחליטים על המשך הפעולה בטיפול זה לאחר שעיינו בתיק המוגש. כאן נכנסות שתי אופציות העומדות לזכותו של התובע. הראשונה היא להגיש כתב האישום על ידי התביעות או על ידי הפרקליט. באופציה שניה הפרקליט מחליט לסגור את התיק ולעשות מחיקת רישום פלילי כאשר מוצא את אחת היעלות הבאות: הראשונה היא כמובן חוסר האשמה. לאחר מכן חוסר ראיות, חוסר עניין לציבור.
לאחר בדיקת הראיות שבתיק, התובע יכול להחליט על סגירת התיק ובוחן האם יש בעילות אלה די בשביל להשאיר ספק בחופתו של הנאשם. ישנם מקרים רבים בהם הראיות מועטות במיוחד, העדים עדיין לא נחקרו על עדותם ואין אפשרות לקבוע מסמרות לעניין חשיבות הראיות.
כל המקרים של רישום פלילי ומחיקת רישום פלילי יכולים להעלות ספק רציני בדבר אשמתו של האדם וזאת הזדמנות טובה לנאשם לעשות סגירת רישום פלילי במשטרה בשל חוסר ראיות מספיקות להמשך הטיפול.
לאחר קבלת מכתב על סגירת התיק וכן סגירת רישום פלילי, יש להגיש את המכתב לגורמים המתאימים. רצוי מאוד לפנות לעורך דין המקצועי בתחום זה בנוגע לשינוי בסגירת התיק הרלוונטי.
יש לזכור כי תיקים פליליים בגין רישום פלילי רבים נפתחים בהרבה מקרים לשווא ובמקרים אלה על הנאשם לפועל בצורה הכי מתאימה שיכולה להיות בשביל לעשות מחיקת רישום פלילי בצורה מהירה ביותר.

לחץ כאן ליצירת קשר עם אורית חיון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן