זכויות הנשים מקבלות ביטוי מובהק בדיני עבודה ויחסי עובדת- מעביד. בין זכויות הנשים קיים סעיף של אישה שנכנסה להריון והיא חייבת להודיע למעסיקה על כך לא כחובה, אלא כהגנה נוספת. החל ממועד הודעה זו, המעסיק אינו רשאי להעסיק את העובדת בהריון בשעות נוספות, בעבודת לילה וכן בימי מנוחה שבועית, אך במקרים רבים האישה אינה יכולה לממש את זכויות הנשים שלה במקום העבודה.

זכויות נשים

ייעוץ וייצוג על ידי עורך דין פלילי

עורך דין פלילי אורית חיון מתמצאת בתחום זה ותדע לתת את הייעוץ והייצוג ההולם גם עבור תחום זה.
אולם, המעביד יכול שיעשה השלכות בעקבות זכויות האשה אלה בנוגע לנושא הפיטורין והורדת היקף המשרה. לצורך זה נחקק חוק עבודת הנשים וזכויות הנשים במקום העבודה, אשר בא להגן על האישה העובדת בתקופת ההריון. חוק זכויות האשה אוסר על המעביד לפטר את העובדת בהריון אשר עבדה לפחות חצי שנה וכן להקטין את היקף המשרה שלה. וכל זה רק במידה והפיטורין נגרמו אך ורק עקב תקופת ההריון האורכה של העובדת וזאת מחמת חוק זכויות הנשים.
אולם, ייתכן ומעביד כלשהו ירצה לנקוט בצעדים במסגרת חוק זכויות האשה אכן גם בתקופת הריונה של העובדת. על המעביד לבקש היתר משר עבודה. על המעביד להוכיח שאכן אין שום קשר בין תקופת ההריון לבין הפגיעה במשכורת או פיטורין מחמת חוק זכויות הנשים.

חוק הזדמנויות

למרבית המקרים, המעביד יוכל להוכיח כי לא ידע על מצב ההריון של העובדת, כי לא קיבל שום הודעה ממנה. במקרה זה המעביד יקבל היתר ממשר העבודה לפטר את העובדת גם בתקופת ההריון.
בשביל לפתור את בעיית היחסים בין המעביד לבין העובדת בהריון, בא חוק הזדמנויות העבודה אשר נחקק כמענה חהפלייה בין נשים לגברים.במקרה הספציפי העובדת אשר לא הספיקה לעבוד חצי שנה לפחות לפני כנסתה להריון ופוטרה מכוח חוק עבודת נשים, רשאית לתבוע את המעביד על סמך הכתוב בחוק שווין הזדמנויות וחוק זכויות האשה העובדת.
חוק הזדמנויות עבודה לא מדבר רק על זכויות האישה. הוא מתייחס גם לזכויות הגבר בעבודה שהוא גם אב למשפחה. סטטוס זה מזכה את העובדת בזכויות האשה להיעדר מעבודתה בשל מחלת הילד וכדומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן