עו"ד אורית חיון 10.03.2010 – ייצוג אם שהאב ביצע עבירות מין בילדיהם. דרישה לביטול הסדר טיעון מקל עם האב בשל העובדה כי הפרקליטות לא קיימה אחר הוראות סעיף 17 לחוק זכויות נפגעי עבירה תשס"א-2001

מעצר ועיכוב

מעצר ועיכוב (עוכבת או נעצרת?)-
חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה מעצרים) התשנ"ו-1996, מקנה סמכות להגביל את חירותו של אדם לנוע באופן חופשי במקרים הבאים:
א. עיכוב- שוטר (ואף אדם פרטי בכפוף לתנאים במסגרת החוק) רשאי לעכב אדם במקום או לבקש מהאדם להתלוות עימו לתחנת המשטרה הקרובה. סמכות העיכוב מופעלת, בין היתר, במקרים הבאים: לשוטר יש יסוד סביר לחשד שהאדם ביצע עבירה או עומד לבצע עבירה; עיכוב לשם חיפוש ובדיקת מסמכים; קיום צו מעצר או צו מאסר נגד אדם.
המחוקק הגביל את משך העיכוב ואת סמכות המשטרה בזמן מוגדר מראש וקבע כי לא יעוכב אדם משך למעלה משלוש שעות אולם, קצין משטרה רשאי להאריך את משך העיכוב בשלוש שעות נוספות, כך שמשך העיכוב לא יעלה בסופו של דבר על שש שעות.
מכל מקום, בהתאם לרוח חוק יסוד "כבוד האדם וחירותו", על כל שוטר תמיד להעדיף עיכוב, המהווה אמצעי דרסטי פוגע פחות בחירות הפרט, על פני מעצר, גם כאשר החוק מתיר לו לבצע מעצר.

ב. מעצר לצרכי חקירה ("מעצר ימים")- מעצר לצורכי חקירה מתבצע טרם הגשת כתב האישום. החוק מחייב להביא את העצור בפני שופט לצורך הארכת מעצר בהקדם האפשרי – ולכל היותר תוך 24 שעות. במקרים חריגים, קצין ממונה רשאי להשהות את הבאת העצור בפני שופט לתקופה שלא תעלה על 48 שעות מרגע המעצר. בשלב מעצר ימים, חומר החקירה הנוגע לביצוע העבירה נותר חסוי ומכאן עולה החשיבות לייצוג העצור ע"י סנגור מנוסה בתחום הפלילי.

ג. מעצר עד תום ההליכים המשפטיים- מעצר עד תום ההליכים המשפטיים הנו מעצר המתבצע בד בבד ו/או לאחר הגשת כתב האישום, ומטרתו השארת הנאשם מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו, קרי, עד אשר יסתיים משפטו ויוחלט אם הוא אשם או זכאי.
בהליך מעצר עד תום ההליכים חלה חובה על ביהמ"ש למנות לנאשם סנגור, אלא אם הנאשם הודיע לביהמ"ש שהוא מוותר על סנגור.
בית המשפט רשאי, לבקשת הנאשם או סנגורו, לדחות את הדיון בבקשת המעצר לתקופה של עד 30 ימים, אשר במהלכה יוחזק הנאשם במעצר, על מנת לאפשר עיון בחומר החקירה.

בין אם עוכבת או נעצרת, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין פלילי ומשרדנו מתמחה בליווי מעוכבים או עצורים החל מהשלבים המוקדמים של החקירה המשטרתית ומעצר הימים וכלה במעצר עד תום ההליכים המשפטיים ומייעץ, בכל רגע נתון, כיצד יש להתמודד עם תרגילי החקירה השונים, ופועל במסירות לשחרור החשוד או הנאשם בתנאים מגבילים אם לאו.

 
 
 

אם הנך זקוק לסיוע או לייצוג בתחום זה, למשרדה של עורכת הדין אורית חיון הידע, הניסיון המקצועיות והמומחיות לייצג ולטפל בעניינך. משרד עורכי דין אורית חיון הננו משרד הקיים מזה למעלה מ-14 שנה ומתמחה במשפט פלילי, ייצוג קורבנות עבירה, משפט צבאי, וזכויות האזרח. לעורכת הדין אורית חיון תקדימים משפטיים רבים בבתי המשפט השונים בארץ ובבית המשפט העליון.
עורכת הדין אורית חיון טיפלה ומטפלת בתיקים מורכבים וגדולים בעלי סוגיות משפטיות סבוכות ונוהגת להתייחס בכובד ראש ובמקצועיות לכל תיק ותיק. עורכת הדין אורית חיון בעלת תואר שני במשפטים, בעלת מומחיות במשפט פלילי, עבדה בפרקליטות ובתפקידים ציבוריים נוספים.

עורכת הדין אורית חיון וצוות משרדה, בעלי ידע משפטי רב ויכולים לפתור, לסייע ולייצג בתחום הפלילי, תוך מקצועיות רגישות ויעילות על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור לקוחות המשרד. 

* הערה- בכל מקום באתר זה בכלל ובדף זה בפרט שנכתב בלשון נקבה או זכר הכוונה הנה לשני המינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן