לא אחת אנו שומעים בתקשורת על חייל שנעצר לחקירה במצ"ח. אם בגין עריקות או בגין עבירות של שימוש בסמים, ואף פרשות מצערות של פליטת כדור או התעללות בחבר לפלוגה.

מעצר חיילים במהלך השירות הצבאי אינו דבר נדיר, ויכול לקרות לכל אחד

תקופת השירות הצבאי יכולה להיות תקופה מהנה ומרגשת, אך היא יכולה לכלול גם חוויות קשות. זו תקופה עדינה: מצד אחד, הנערים והנערות עודם צעירים, ומצד שני, מוטלת עליהם אחריות כבדה לצד התמודדות עם סיטואציות קשות ומורכבות.

במצב זה, מקרים של הסתבכות פלילית של חיילים איננה דבר כה נדיר, ועלולה לקרות גם ל"ילדים טובים".

יחד עם זאת, אין בכך כדי להקל על העובדה כי אחת החוויות המלחיצות עבור הורה היא לגלות כי ילדו נעצר. בדרך כלל, ההורים מגלים אודות המעצר באמצעות שיחה טלפונית מילדם, המודיע כי הוא נמצא בחקירה במצ"ח.

החל מהרגע בו נודע לכם על המעצר, יש חשיבות קריטית לאופן בו תפעלו. אל תתעסקו בשאלה האם ילדכם ביצע את העבירה או לא. בשלב המעצר אין לשאלה זו כל חשיבות. הדבר היחיד החשוב הוא חילוץ ילדכם מהתסבוכת אליה נקלע.

הנה כמה טיפים מועילים אשר יבהירו מה לא לעשות, ומה כן לעשות.

מה לא לעשות:

מה כן לעשות:

לסיכום, במידה וילדכם נעצר בצבא, אל תכנסו ללחץ, שמרו על קור רוח. לרוב מדובר בעניין פעוט ויש סיכוי טוב שילדכם ייצא מההליך ללא כל פגע. הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות עבור ילדכם בעת מעצר הוא לתמוך בו ולדאוג כי יקבל ייעוץ משפטי בהקדם.

עו"ד אורית חיון הינה בעלת אישור הופעה בפני בתי משפט צבאיים וכן בעלת ניסיון רב בתחום. במקרה הצורך, פנו אל משרד עו"ד אורית חיון לקבלת ייעוץ משפטי בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן